Menu
Dzisiaj jest: 15 Listopada 2019    |    Imieniny obchodzą: Amelia, Albert, Leopold

„Siódemka” znowu na kajakach

W ostatnią środę października, wykorzystując końcówkę złotej polskiej jesieni wychowankowie i wychowawcy Grupy VII, wybrali się na warsztaty kajakowe na pobliskim jeziorze Włókna. Były one okazją do poprawienia swoich umiejętności kajakowych, które mogą się przydać na trudniejszych spływach. Jednak ważniejsze było ćwiczenie współpracy i koordynacji w dwuosobowych zespołach, które wiązało się z wzięciem wspólnej odpowiedzialności oraz nauką pracy w zespołach. W kajaku nie miejsca na fochy, a gdy współpraca nie wychodzi, to nie można po prostu wysiąść. Trzeba wziąć byka za rogi, dogadać się, skoordynować aby dopłynąć do brzegu. Ta…
Czytaj więcej...

„Książka i możliwość czytania, to jeden z największych cudów ludzkiej cywilizacji” M. Dąbrowska                           W środę 23 października 2019r gr. VII ponownie rozpoczęła współpracę z Biblioteką Powiatową w Wągrowcu. Pani Renata Wójcik przyjechała do Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego, aby zachęcić młodzież do rozwoju czytelnictwa. Tematem zajęć było hasło „ Podróżuj z książką”. Wychowankowie mieli okazję zapoznać się z literaturą podróżniczą i pracą z książką. Pani Bibliotekarka jak zawsze przygotowała ciekawe zadania grupowe i indywidualne w których chłopcy z zaangażowaniem uczestniczyli. Było wesoło i interesującoJ Kolejne spotkanie w listopadzie, tym razem…

Nowe kajaki dla Antoniewa

W ostatnią niedzielę, wychowankowie „Siódemki” po raz kolejny odwiedzili kampingu „U Króla” w Wąsoszkach nieopodal Krajenki. Tym razem nie pojechalismy jednak popływać a odebrać prezent od właściciela obiektu, pana Piotra Króla, który postanowił wspomóc Naszą placówkę i podarował nam dwa kajaki. Prezent przyjęliśmy z przyjemnością! Aby odwdzięczyć się za podarunek postanowiliśmy chociaż przez chwilę pomóc przy uprzątnięciu liści, których jest o tej porze roku mnóstwo. W tym czasie, pan Piotr jak zwykle przygotował dla nas ognisko. Po posiłku zagraliśmy jeszcze przez chwilę w siatkówkę i pobawiliśmy się na tyrolce, po…

„Pieczony Ziemniak”

W dniu 07.10.2019 r. w naszym Ośrodku miało miejsce spotkanie z podopiecznymi oraz opiekunami z Warsztatu Terapii Zajęciowej w Wągrowcu, którego hasłem przewodnim był „Pieczony ziemniak”. Niestety tegoroczna aura nie pozwoliła nam skorzystać z jesiennych darów ziemi i skosztować pieczone ziemniaki z ogniska.  Jednak na przekór deszczowej jesiennej pogodzie Wszyscy biorący udział w spotkaniu chętnie się ze sobą bawili, rozmawiali, rywalizowali podczas konkurencji sportowych. Nasze spotkanie odbyło się w przesympatycznej, przyjaznej atmosferze dlatego też na zakończenie powiedzieliśmy sobie ..”do szybkiego zobaczenia w  maju 2020 roku” W tym miejscu pragnę podziękować…

Warsztat nabiera kształtu

Wychowankowie Grupy VII nieustannie pokazują swoje możliwości! Tym razem pod okiem wychowawcy Michała Matusiaka, wzięli się za remont pracowni, która pozwoli na majsterkowanie nad sprzętem kajakowym czy żeglarskim z którym mamy ostatnio do czynienia często… Prace te, odbywają się w ramach nieformalnego turystycznego kółka zainteresowań, którego ów warsztat będzie bazą. Chłopcy z godnym pochwały zapałem wykonali prace przygotowawcze do odświeżenia pomieszczeń i w najbliższym czasie przystąpią do dalszych prac. Pochwalić należy zaangażowanie wszystkich uczestników prac i nikogo nie trzeba było dodatkowo motywować. Planujemy, aby w czasie zimy pomieszczenia te służyły…

Siódemka ponownie pod żaglami

W minionym tygodniu wychowankowie Grupy VII wraz wychowawcami, ponownie gościli w Ognisku Pracy Pozaszkolnej w Wągrowcu, gdzie pod okiem doświadczonego instruktora pana Mirosława Janczaka, trenowali trudną sztukę żaglowania. Nie odstraszyła nas pogoda, która z jednej strony zapewniała odpowiedni poziom wilgoci odzieży, z drugiej zaś silny wiatr pozwalał na podkręcenie osiągów poczciwej Omegi. Jako że w życiu nic nie przychodzi za darmo, w ramach podziękowania za zorganizowane warsztaty pomogliśmy w wyczyszczeniu kilku kajaków  i żaglówki. W najbliższych dniach ponownie chcemy odwiedzić jezioro Durowskie i wykorzystać ostatnie prawdopodobnie ciepłe dni tego…

Dzień Edukacji Narodowej

Dzień Edukacji Narodowej to najważniejszy dzień w corocznym kalendarzu szkolnym. Właśnie 14 października cała społeczność oświatowa obchodzi swoje święto. W naszym ośrodku uroczystości związane z tym bardzo ważnym dniem rozpoczęły się już w piątkowy wieczór. W pięknej sali restauracyjnej przy wspólnym stole w kształcie podkowy (nota bene symbolu szczęścia) spotkali się wszyscy ci, którzy każdego dnia tworzą siłę naszej placówki: byli Panowie dyrektorzy Andrzej Bochyński i Maciej Durecki, byli Wychowawcy, Nauczyciele, Panie odpowiedzialne za administracyjne funkcjonowanie naszego ośrodka, były Osoby odpowiedzialne za wyżywienie, transport, ład i porządek- nie zabrakło prawie…

XXXVIII Rajd Mickiewiczowski

Wrzesień w naszym ośrodku to nie tylko powroty z wakacji i rozpoczęcie nowego roku szkolnego, ale także przygotowania do wyjazdu na „Rajd Mickiewiczowskim Szlakiem” organizowany przez LZS, który co roku odbywa się na trasie Oborniki- Objezierze. Chcąc się odpowiednio przygotować do rajdu, dziewczęta z gr. II  wraz  z wychowawczyniami przeprowadziły w ramach projektu edukacyjnego szereg działań dla społeczności ośrodka. W pierwszym etapie pomogła nam bardzo p. Irena Kasica, która przygotowała i przeprowadziła w sali multimedialnej dla każdej z grup zajęcia dotyczące życia i twórczości A. Mickiewicza. Wyposażeni w wiedzę wychowankowie,…