Menu
Dzisiaj jest: 17 Grudnia 2017    |    Imieniny obchodzą: Olimpia, Łukasz, Jolanta

W hołdzie walczącym o niepodległość

W hołdzie walczącym o niepodległość 12 listopada udaliśmy się na wycieczkę do Warszawy. Naszą przygodę rozpoczęliśmy zwiedzaniem Starego Miasta, którego historię przybliżała Nam pani przewodnik. Kilka chwil spędziliśmy na Palcu Zamkowym z którego widzieliśmy  piękny obiekt PGE Narodowy. Zachwytem stadionu udaliśmy się na Krakowskie Przedmieście docierając do Pałacu Prezydenckiego i Placu marsz. Józefa Piłsudskiego. Przywitaliśmy się z Jego pomnikiem i oddaliśmy hołd przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Nasza wytrwałość została nagrodzona  możliwością ujrzenia tam zmiany warty. Panoramę Warszawy  mogliśmy podziwiać z XXX piętra Pałacu Kultury i Nauki. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego, które wywarło na nas ogromne wrażenie. Każdy eksponat muzeum odznaczał się wyjątkowością i posiadał w sobie coś takiego, co sprawiało, że czuliśmy się jak w 1944r. Jednak największe wrażenie i niezapomniane przeżycia dostarczyło nam przejście kanałem podziemnym, którym uciekali polscy żołnierze przed niemieckimi napastnikami. Do głębokiej refleksji skłoniły nas ludzkie losy spisane na kartkach kalendarza, losy powstańców. Tragiczne losy Polaków to nie tylko czasy Powstania Warszawskiego, ale min. również czasy Powstania Styczniowego i dążenia do niepodległości o czym przekonaliśmy się w  X Pawilonie Cytadeli Warszawskiej. Wycieczkę do stolicy uważamy za udaną  podsumowując ją wspomnieniami przy wspólnym ciepłym posiłku.

Zapraszamy również na YouTube (kliknij)